Translate

2012. szeptember 7., péntek

Marhapofa, ahogy én szeretem.

Időnként, ha jókor, jó helyen járok, akkor sikerül marhapofát venni. Azt szeretem benne, hogy
jó(pofa) a formája. Minden tektória nélkül egy darabban szoktam elkészíteni. Egy darab-egy adag jelszóval. Ebben az esetben só, bors, fokhagyma és egy fedővel ellátott vaslábos kellett hozzá, meg annyi idő, hogy finom puha legyen. Először, általában magas hőmérsékleten kezdem a sütést. Jelen esetben 220 fokon 35-45 percig, hogy hirtelen süljön a külső rétege és a közepe is átmelegedjen. Ha nem a hűtőből veszem ki a húst, akkor ez kevesebb időt igényelhet. Eztán leveszem a hőmérsékletet 140-160 fokra attól függően, hogy mennyi időm van. Ha sok, akkor minél alacsonyabb hőmérsékletet használok, mert tapasztalatom szerint így jobb eredményt érek el. A hús omlósabb szaftosabb lesz. Persze a sous vid technológia a legjobb, de akkor bőven kell idő ennél a húsnál.
Amikor elégedett voltam a hús állagával azépen lekapcsoltam a sütőt és benne hagytam az edényt. Sütés közben elkészítettem a sült paprikamártást. Amikor tehetem faszenes grillen sütöm a paprikákat, Ha nincs rá lehetőség, akkor a sütőbe grillezem. Ha a paprika megfeketedett, akkor lefedem, amitől a héjja kiválóan lehúzható lesz a húsáról. Ezután botmixerrel pépesítem. Teszek hozzá olívaolajat, sót, borsot. Véleményem szerint nem kell bonyolítani.
Köretnek árpagyöngyöt készítettem, oly módon, hogy vízben főztem végony csíkokra vágott sárga körteperadicsommal. Gondolom lesznek, kik rosszallóan néznek majd, hogy miért nem hámoztam meg a paradicsomot. Azért, kérem, mert pont az tetszett benne, hogy a paradicsom héjja ott díszeleg az árpa között, ahogy a fotón is látszik. Ettől nekem csak rusztikussá válik a dolog.

Nincsenek megjegyzések: