Translate

2012. szeptember 10., hétfő

Tigrisrák curry, nyam-nyam


Ez tipikusan az az étel, ami nagyon hamar elkészül, ugyanakkor olyan komplex ízélmény, mintha komoly előkészületek előznék meg. Ha egy gyors fogással akarunk lenyűgözni valakit, remek választás a tigrisrák curry.


Az elkészítéséhez vöröshagymát, egy fél friss kurkumagyökeret és indonéz hosszúborsot péppé zúztam mozsárban. Tettem ezt mind azért, mert autentikusan a mozsár a tuti (na és a lenyűgözés fontos kelléke is :-) ). Ha sietek, maradok a jól bevált kézimixernél, de a mozsárban törésnek mégis van egy kellemes hangulata, az illatokról nem is beszélve.

Olajon pirítani kezdtem az összetört masszát, tettem bele chilis rákpasztát és egy kis halszószt, majd felengedtem friss kókusz áttetsző levével. Az előre csomagolt kókuszlé szintén jó, de mellőzném a kókuszkrémet, mert az túl tömény ehhez a fogáshoz, szerintem. Főztem, amíg meg nem untam, aztán belekevertem a rákokat, kis idő múlva a szójacsírát. Minimális pirítás után levettem a tűzről és megszórtam a tetejét vágott, friss korianderrel. Főtt rízzsel tálaltam.
Kb. annyi idő kellett ahhoz, hogy asztalra kerüljön, amennyi most a megíráshoz. Na jó túloztam, de gyorsan kész lett. (-:

Sára most hívta fel a figyelmemet, hogy végig gondoltam-e az egyszerű és gyors fogásomat, mert valóban egyszerű és gyors, ha van otthon friss kurkumagyökér, hosszúbors, chilis rákpaszta, halszósz, kókuszlé (lehetőleg friss, fiatal kókuszból kinyerve) szójacsíra, rák meg ugye mindig van......


Nincsenek megjegyzések: