Translate

2012. október 16., kedd

Száznapos tojás selyemtofuval


Évekig tartózkodtam attól, hogy megkóstoljam a száznapos tojást, mivel nem tudom kijelenteni, hogy kellemes az illata. Ráadásul a 100 napos elnevezés nem valami fantázia név, a száz nap az száz nap.
Mondhatom, hogy ez az étel nem indult nagy előnnyel nálam, viszont csak lehet benne valami, ha a kínaik oda vannak érte - gondoltam. Mivel én meg a kínai konyháért vagyok oda, hát nem hagytam, hogy pusztán a szag eltántorítson. Mára már nem érzem kellemetlennek. Na, de milyen út vezetett eddig?
Szinte remegő kezekkel várom, hogy bekaphassam az első falatokat. Van benne valami ellenállhatatlan és szinte függővé teszi az embert. Hihetetlen, de így van.


Igazából semmi extrát nem kell tenni vele, csak szépen felszeletelni, a tetejét újhagymával megszórni és a már többször emlegetett tengeri ételekhez való szójaszószból rálocsolni. Máshoz való szójaszósszal nem lesz ennyire finom! Sötéttel például kifejezetten vacak.
Abban a pillanatban, hogy rákerül a szója eltűnik a kellemetlen szaga. Ami még meglepőbb, hogy teljesen új ízek kelnek életre benne. Olyan kölcsönhatásba lépnek egymással, ami igazán lenyűgöző. Fel lehet még dobni sárga paprika kockákkal, vagy gyufaszálnyi szeletekkel. Én ma tofuval tuningoltam, méghozzá selyemtofuval, ami tízszer puhább és selymesebb, mint a hagyományos tofu. Érdemes megkóstolni.

Egyébként kis hazánkban alig kapható rendes tofu. Sajnos a legutálatosabb, amit honfitársaink gyártanak és forgalmaznak. Bocs, ha valaki szereti. Az eddigi legtutibbat a Szépvölgyi út aljában a hév megállótól 50 méterre tudtam beszerezni. Van ott egy koreai büfé, egy cuki hölgy one man show-ja. Kedvesen mosolyog, miközben főz, kiszolgál és még a kérdéseket is megválaszolja, amiket azért is kaphat, mert a hely bolt is egyben, tele érdekességekkel. A hűtőben több féle minőségi kategóriájú kimchi is kapható és algából is széles a választék. A koreaiak a csomagolásra is adnak, tehát minden szép.
A selyemtofu mellett kapható nála egy Hollandiából származó tofu, amit egy amerikai cég gyárt. Na, az finom. Két fajta közül lehet választani: egy puhább és egy keményebb, de egyik sem selyemtofu. A keményebb szuperül süthető.

A 100 napos tojás egyszerű, mégis fenomenális étel.
Jó étvágyat annak, aki kipróbálja!

2 megjegyzés:

pinkóci írta...

Én azonnal sejtettem, hogy az időtartam nem csak jópofa fantázianév... :P
Érdekes. De azt hiszem nem rohanok kipróbálni. Amúgy honnan van 100 napos tojásod? Feldátumoztad? A miénk még ennyi idő után sem néz így ki.
Ez a tofus tipped azonban beizgatott, tuti megkeresem az árust! :)

Műkedvelő Hedonista írta...

Mellesleg 90 nap alatt készül el. Ezeket a tojásokat jobb vágású kínai boltokban lehet megszerezni. Mindjárt feltöltök egy fotót a facebook oldalamra, amit én készítettem egy pucolatlan tojásról. Többnyire a Kőbányai úton veszem meg. Bár dátumozhatnám, de sajnos ezt nem én készítetten. A kóreai hölgynél mindig kérdezz, mert sok mindent árul. Ebből kifolyólag több minőségben is. A holland tofu szépen be van csomagolva. A magyar egy elviteles gasztro dobozban van. Kék illetve piros feliratosak. A selyemtofu a polcon van, a többi a hűtőben. Arra figyelj, hogy két büfé van. A dunához közelebbit keresd.