Translate

2012. október 9., kedd

Úszórák a legegyszerűbb és legjobb módon


Már írtam a rízsföldi rákról, de volt itthon egy másik tarisznyarákom is. Ez az úszórák.
A rákocskák egészen kicsikék, nem érik el a két centimétert. Nyújtott lábbal persze nagyobbak, de nyújtogassa a fene. Tartok itthon nagy méretű rizsföldi rákot is és nagyon szeretem, mert hihetetlenül édes az íze, és a nagy hipermarketekben kapható tarisznyarákokhoz képest sokkal könnyebb megenni. Azok testében lévő húst sokkal nehezebb kiszedni, mert igen szövevényesen van elrejtve, és még soha nem fordult velem elő, hogy el ne vágtam volna a számat a kemény és éles részek szopogatása közben. Ehhez képest az úszórák teste nem tartalmaz éles cellákat, hanem egyszerűen puha. Nagyon könnyű kikaparni a húst, és ahogy láttam kínaiakat ezt enni, abból azt a tapasztalatot szűrtem le, hogy nagyobb darabokban be lehet kapni és egyszerűen el kell rágcsálni.

Most az aprókat készítettem el. Tapasztalatom szerint semmi mást nem kell tenni a rákkal, mint bővebb olajban pillanatok alatt megsütni. Az ízesítés kedvéért pedig nagyobb szeletekre vágott gyömbért és újhagymát teszek hozzá. Amíg sült a rák, kevés olajban megpirítottam a gyömbért, majd beletettem a megsült rákot. A tengeri ételekhez ajánlott szójaszószból kell egy kicsi és ha valaki sósabban étkezik, további só is. A szószról a rizsföldi tarisznyarák bejegyzésben mellékeltem egy fotót. A végén mehet bele az újhagyma. Ennyi. Kell ennél egyszerűbb és gyorsabb?


Nincsenek megjegyzések: