Translate

2012. november 17., szombat

Brokkoli krémleves, ami mindig bejön



Bár van egy-két favoritunk, nyugodtan állíthatom, hogy nálunk senki sem rajong a krémlevesekért.
Azonban, ha egy menüsorhoz mégis össze kell dobni valamilyen gyors, mutatós és finom levest, akkor a brokkoli krémleves kétségkívül egy jó választás.
Mivel nincs igazán karakteres íze, szinte minden főétel előtt megállja a helyét és ritka az az ember, aki nem eszi meg.


Köretnek vettem brokkolit még a múlt héten, de valahogy elmaradt és már kezdi elveszíteni a haragos zöld színét, így adta magát, hogy egy gyors fogás legyen belőle.
A kevés vízben, jól megfőtt brokkolit kézi mixerrel pürésítettem, majd sóval, borssal és egy kis szerecsendióval ízesítettem. A főző vízzel olyan arányban keverem össze, hogy megőrizze a krémes állagát. Végül még egy kis tejszínnel nyakon öntöttem és jól összekevertem. Kész is.

A tetejére díszítésként - és persze az íze miatt is - tökmagolajat öntöttem. Ez a szép cirmákos megoldás úgy jött létre, hogy először olajat csepegtettem a leves tetejére, majd egy villával könnyedén szétkentem a foltokat.

Nincsenek megjegyzések: