Translate

2012. november 25., vasárnap

Vajhal "Norbi" gerslijével és konfitált fokhagymával


Most nincsenek a recepthez gondolataim, a kertben kellett füvet nyírnom, fát átültetnem és köveket pakolnom. Elfáradtam. Az ebédet vacsorára illedelmesen elkészítettem és most meg is írom a történetét. Mellesleg ünnepelnem kellene, mert ma készült el százdik bejegyzés és lassan három  hónapos lesz a blog. Akkor most vagy szorgalmas vagyok, vagy tényleg hedonista, hogy ennyi ételt készítettem három hónap alatt. Az igazság azonban az, hogy csak én főzök, ezért ebben semmi guiness rekord sincs. Ez van.


A sebesség kedvéért ma kinyitottam egy levákumozott zöldséges gerslit, amit az elmúlt héten készített Petrovszki Norbi szakács, akivel együtt dolgozhattam. Norbi egy igen vicces srác. Az ember azt sem tudja mikor vegye komolyan. Állandóan hülyéskedik. Van róla vicces fotóm, de azt mondta nem tehetem fel a netre. Megértem, de azért kár. Norbi például azt mesélte, hogy a legszebb időszaka, amikor Nicolas Delgado-val dolgozhatott a Mix étteremben. Azt mondta, hogy olyan rendes főnöke sohasem volt addig. Norbi, ha nem hülyéskedett, akkor mindenben segített. Még akkor is odajött hozzám, ha semmit sem kérdeztem és megmutatta mit hogyan csináljak, mert úgy helyes, vagy úgy könnyebb. Utolsó közös napunkon még egy könyvet is hozott nekem, hogy olvassam el, mert sok érdekes technológiai leírás van benne. A facebook-on azt is írta, hogy tiszteletbeli szakácsnak tekint. Ez azért jól esett. Norbinak van egy kedvenc idézete. Szerintem Nagyon kifejező. Íme:  "A szakács műve múlandó, minél jobb,annál hamarabb elpusztítják! De ő maga titkos hős, jobbára ismeretlen,
a konyha egyszerre szabadságának és száműzetésének helye!"
Szóval, ő készítette azt a zöldséges gerslit, amit köretként használtam fel. Színes kaliforniai paprikák és   cukkini adta az ízeket és ha nem tévedek, akkor 24 órán át főtt libalevessel főzte fel a magokat.
Elképesztően finom lett. Laskagombát serpenyőbe tettem és sóval, borssal, fokhagymával megpirítottam. A vajhalat csak sóval és borssal ízesítettem és kevés olajon minden oldalát megsütöttem serpenyőben. Pár szem konfitált fokhagymám is volt, ami remek kiegészítője lett az ételnek.

Hozzávalók:
árpagyöngy
kaliforniai paprika és cukkini
alaplé
vajhal
laskagomba











Nincsenek megjegyzések: