Translate

2012. december 5., szerda

Korianderes garnéla sok zöldséggel


Nem tudok a garnéláról leszokni. Igaz, nem is akarok. Nem a legexkluzívabb rák, de nagyon sokoldalúan használható fel és finom. Mellesleg egy vacsorához 10-12 darab untig elegendő. Rettentően jól dúsítható zöldségekkel, és az ember fiának meg sem fordul utána a fejében, hogy enni kéne még valamit.

Amikor nem szószosan készítem, előfordul, hogy burgonyakeményítőbe forgatom és úgy sütöm ki olajban. Ettől finom ropogós lesz, viszont szaftos marad a belseje. Azt is szeretem persze, ami állítólag tilos, hogy úgy sütöm ropogósra, hogy kissé kiszárad a sok sütéstől. Ez legyen a legnagyobb bűnöm.

Most a keményítős változatra szavaztam. Nem igen volt kedvem szószokhoz, viszont színes ételt készíteni annál inkább. Végignézve az itthoni lehetőségeimet, kiválasztottam egy kis cukorborsót, sárgarépát és cseresznyeparadicsomot.  Ezek szépen megszínesítik, és tartalmasabbá teszik majd az ételt.

A rákra tettem sót és borsot, ahogy kell. A cukorborsót átlósan félbevágtam, a répát hosszában feleztem és azután vágtam vékony szeletekre. Hasonlóan tettem a vöröshagymával is.
A rákot megforgattam a keményítőben, forró olajon megsütöttem és félretettem.

Gyömbércsíkokat beledobtam kevés olajba, majd kevéssel utána a répát. A cukorborsó és a vöröshagyma ezután jött, mert azt akartam, hogy jó ropogósak maradjanak. Most jöhet a fokhagyma szeletekre vágva és kiskanálnyi halszósz, cukor és egy mokkáskanálnyi chilis rákpaszta, valamint durvára aprított mexikói koriander, amit a vietnámiak előszeretettel használnak.  Köretnek rísz a legjobb hozzá.

Gyors, finom és szép. Tökéletes hétköznapi vacsora.

Hozzávalók:
friss zöldségek tetszés szerint
garnéla
fokhagyma
halszósz
chilis rákpaszta
mexikói koriander, vagy sima koriander
rízs

2 megjegyzés:

wanna írta...

Én is garnéla, és egyéb herkentyű fan vagyok :)
Leginkább 2-3 percig fokhagymásan sütöm, a saláta és zöldség pedig - alap.

Műkedvelő Hedonista írta...

A rák indenhogy finom. Nehezen lennék meg nélküle. És igazad van, hogy nem sütöd túl. Az a lelke a dolognak. A görögök szokták úgy csinálni, ahogy te csak felöntik retzina borral. Na az isteni. Sok módon készítettem már rákot, de a legegyszerűbb a legjobb, valóban.