Translate

2012. december 19., szerda

Paradicsomleves bottargával és bazsalikommal




Azt gondolom, hogy amennyire semmi cécó nem kellett a vacsora elkészítéséhez, annyira semmi fölös dumát nem kell hozzátennem. Az egyetlen dolog, amiről kell pár szót ejtenem az a bottarga. Ez egy a sok megnevezés közül. Mivel sok angol nyelvű, de csak egy magyar leírás található ezt be is csatolom:bottarga Szerencsére bővelkedünk a nyáron eltett különféle paradicsomszószokban. Elővettem egy szép pirosat és lábosban felmelegítettem. Tényleg csak az íze kedvéért, de daráltam bele egy kis borsot. Felaprítottam pár levél bazsalikomot és a tányér egyik szélére tettem, a másik szélére meg bottargát reszeltem, persze szeletelni is lehet, ha valaki úgy szereti. Evéskor mindenki ízlése szerint tehet a levesbe a fűszerekből. A bottarga intenzív és sós, ezért a levest sózni nem kell. Hihetetlenül gyorsan kész és egyszerű fogás, pláne azokhoz képest, amiket néha kreálok. Viszont roppant összetett és kifinomult ízeket produkálnak az összetevők. Egyszerű, mégis fenséges ízek.

2 megjegyzés:

Kisildi írta...

habár "vizes" az eredete, ez jöhet, az ikrát szeretem főve!

Műkedvelő Hedonista írta...

Örülök, hogy elnyerte a tetszésedet. Feladtad a leckét, hogy lenyűgözzelek a főztömmel.