Translate

2013. február 5., kedd

Csirkecomb kockák zellerszárral


A fiam meglátogatott és azt kérte, hogy csináljak valami kínait. Nem sokat teketóriáztam és az egyszerűség kedvéért és az egészség oltárán létrehoztam egy igen egyszerű ízű, mondhatni fűszerezetlen fogást.

Az alapja csirkecomb volt, amit centis kockákra vágtam és bepácoltam.  A pácban kínai főzőbor, gyömbér, só és burgonyakeményítő volt. Fél óra pácolás után wokban hirtelen kisütöttem.
Félcentisre szeletelt zellerszárat beledobtam a wokba és mogyorót szórtam hozzá. Egy perc múlva meglocsoltam pirított  szezámolajjal és világos szójaszósszal. Ennyi és nem több kell az elkészítéséhez.

A környezetem az intenzív és hedonista ízekhez szokott, hiszen többnyire ezeket produkálom. Amikor ennyire "ízetlen" ételt készítek, akkor megy a lázadás, hogy nincs íze. Én pont ezt szeretem benne. Hogyan értékelhetném az telt ízeket, ha nem fogyasztanék időnként enyhe aromájú ételeket? Ebben csak és kizárólag az alapanyagok íze dominál. Fűszer semmi. Kell az ilyen.
Ha jó az alapanyag, jó az eredmény is. Na, ez az, amit nehéz beszerezni. Legalábbis Pesten.

Hozzávalók:
csirkecomb
burgonyakeményítő
kínai főzőbor
mogyoró
pirított szezámolaj
világos szójaszósz

Nincsenek megjegyzések: