Translate

2013. február 27., szerda

Darált marhahús répával és szójacsírával szecsuáni stílusban


Ma gyorsnak kell lennem, mert már megint későn sikerült hazaérni. A fiam is itt van és nagy nehezen sikerült mindenkivel addig egyeztetni, míg közmegegyezésre kínai étel lesz a vacsora. Persze felajánlottam, hogy rendeljünk pizzát, de nem kellett senkinek :)  Az is nehezen született meg, hogy miből legyen. Végre megálmodták, hogy szárított kétszersült marha, de a boltban nem volt megfelelő hús. Így maradt a darált marha hús.

A húst pillanatok alatt átpirítottam apróra vágott gyömbérrel együtt, majd megöntöztem szójaszósszal. Tettem bele vagy nyolc gerezd fokhagymát. (Ennél az ételnél szinte lehetetlen túlzásba vinni.) Szórtam bele cukrot is jócskán, vagy húsz szemnyi kávédarálóban megőrölt szecsuáni borsot, paradicsom pürét, chili paprikát és elkezdem a szokásos játékot. Ne legyen édes, de legyen ilyen felhangja. Akkor szép az étel, ha elég sötét a szójától, de ha fekete már nem jó, ezért só is kell bele. A vöröses barna sokkal szebb, tehát át kell jönnie a paradicsom színének is. Persze sós se legyen nagyon. De, ha csak sós és édes, akkor kissé egyhangú, ezért teszek bele rizsecetet is. De ennek sem szabad kiérződnie. Szóval összhangra gyúrunk. Nem annyira vészes, de kell hozzá bátorság, mert ez az étel is akkor tuti, ha tobzódnak az ízek, de semmi sem dominál. Ha mindenből elég sokat teszünk bele, akkor fincsi lesz.

A darálthús puhulásához idő kell, ezért folyamatosan öntögettem bele vizet, hogy legyen miben puhulnia, illetve le ne égjen. Amikor már eléggé omlóssá vált fél centis kockákra vágott répát tettem hozzá. A második percben pedig szintén maréknyi szójacsírával gazdagítottam. Nem akartam, hogy lepuhuljon, csak annyit, hogy ne maradjon nyers, ezért már csak két percig hőkezeltem. A legvégén még egy maréknyi szeletekre vágott újhagymát is tettem hozzá. Annyira pirítottam csak vissza, hogy kissé szószos maradjon.

Aki rizzsel kapta azzal ette, aki tésztával azzal. Bumm nektek! A lényeg, hogy a rizzsel nem érdemes összekeverni, de a tésztával igen, mert szépen bevonja azt. Hát a szárított marhát majd legközelebb mesélem el, pedig az mennyire finom.

Hozzávalók
darált marha hús
répa
szójacsíra
gyömbér
szójaszósz
fokhagyma
szecsuáni bors
paradicsom püré
chili paprika
újhagyma

Nincsenek megjegyzések: