Translate

2013. február 2., szombat

Fűszeres bárányborda

Ezt a bárányt nem ma sütöttem, de teljesen elfeledkeztem róla. Így történhetett, hogy eddig nem került fel az írásaim közé. Sokat most sem írok, mert az egyszerűség és a gyorsaság jegyében fogant.
Bár elég drága a bárányborda, itthon csak én eszem, ezért elég egy kevéske is belőle, hogy kielégítsem bárány imádatomat. Kár is volna tagadni, imádom a bárányt.

Általában rómaiköménnyel készítem, de ha több az energiám, akkor a pisztáciás, mentás kéregben sütés sem ritka. Most nem volt megfelelő friss fűszerem, ezért egy volt kollégámtól kapott görögországi fűszerkeveréket használtam. Ebben szemrevételezés alapján rozmaring, menta, kakukkfű, szárított fokhagyma és oregano volt. Természetesen egy kis rómaiköményt adtam hozzá. Ezzel a keverékkel és sóval bedörzsöltem. Hagytam állni egy órácskát.
Előmelegítettem a sütőt 230 fokra és egy rácsra helyezve beletettem a bordákat. Nem adok ötletet, hogy mennyi ideig kell sütni, mivel függ attól, hogy a hús hideg-e, vagy szoba hőmérsékletű, de a vastagságtól is. Szeretem a rozéra sült bárányt, de ebben az esetben a jól átsülthöz volt kedvem, amikor a csontos részeken szó szerint rásül a hús és a faggyú. Ennek kb. 15-20 perc kellett. De, mint mondtam ez eltérő lehet. A csontos részek állapotából lehet a készültség fokára tippelni. Ha szépen pirul, akkor már jó a végeredmény.

Nem sokat lacafacáztam. Friss kenyeret ettem hozzá, de előtte olívaolajjal meglöttyintettem. Kell ennél jobb pasis kaja?

Nincsenek megjegyzések: