Translate

2013. február 17., vasárnap

Sáfrányos nyúl sherry-vel

 A medve barangol az erdőben kezében egy papírral. Meglátja a rókát és odamegy hozzá. Te róka! Van egy halállistám és te rajta vagy, úgyhogy megöllek. Viszont lehet egy utolsó kívánságod. Ó, de jó mondta a róka. Akkor megennék egy nagy kerek sajtot. Hogyne rókakoma - így a medve.
A róka megette a sajtot, majd az örök vadászmezőkre távoztatta a medve.

A halállistás halálosztó tovább indul a majomhoz. Hellócska macikám, mondja a majom. Szevasz, fogadja a köszönést a medve. Ne vidámkodj - mondja - mert rajta vagy a halállistámon. Mi van, haverkoma? Mindegy, megöllek és kész. Hú, ez komolyan hangzik. Biztos vagy benne, mackó? Biztos, de mivel jóságos vagyok lehet egy utolsó kívánságod. Akkor szeretnék még egyszer idétlenkedni. Mondjuk megdobálnálak kakival!? Majom, ne feszítsd a húrt!!! Na jó, akkor eszem egy banánt. Úgy legyen, majomka. A Banán után a majomnak is hamarosan balkonyult. A medve így irtotta napokig az erdő lakóit, amikor odaért a nyúl üregéhez. Hééé, te füles gyere ki, mert meg meg kell halnod. Nofene, kiáltotta ki a nyúl. Ezt te honnan veszed? Rajta vagy a listámon, ezért így kell lennie, te nyúl. Macikám, azt hallottam, hogy eddig mindenkinek lehetett egy utolsó kívánsága és te ezeket becsülettel teljesítetted is, ugye? Naná, a becsület az becsület. Na te barna fenevad, akkor húzz le engem arról a listáról, de iziben!!!

Ilyen egy élelmes nyúl. Amit nem én gyilokoltam meg, de nálam fejezte be földi pályafutását ennél butább volt. Csak annyit kért, hogy jól leihassa magát utoljára. Na, ez épp elég sokba került nekem. Fel kellett áldoznom egy csomó sherry-t. A becsület, az becsület.

Nyúl hasaalja volt a lakoma alapanyaga. Apró kockákra vágva hirtelen körbepirítottam. Félretettem és egészen apróra vágott vörös és póréhagymát kacsazsíron üvegesre pároltam. Borsot és sáfrányt tettem bele és egész fokhagymákból vagy hármat. Felöntöttem egy deci félszáraz sherry-vel.

Amint kipárolgott belőle az alkohol hozzáöntöttem az alaplét, hogy jó sok szósz legyen majd a végén. Visszatettem a nyulat is a lábosba és lefedve egész kicsi lángon addig pároltam, amíg majdnem szétomlott a hús. Ekkor nagyobb kockákra vágott sárgarépa kockákat tettem hozzá. Amikor ez is puhára főtt elkészült a vacsi. Tálaláskor némi friss póréhagyma jót tett az ízének.

A hagyma édessége és a sáfrány kesernyés íze igen kedvelt párosítás nálunk. Így hát jó étvággyal fogyasztottuk. Mivel dagadék testünknek kell a szigor, ezért ez egy egytál étel lett. Köret nem volt hozzá. Némi mazohizmussal így is élvezhető volt, de legszívesebben kenyérrel tunkoltuk volna. (A megbízható olvasóknak elárulom, hogy így is történt.)

Hozzávalók
nyúl hús
száraz sherry
vörös- és póréhagyma
fokhagyma
sáfrány
alaplé

Nincsenek megjegyzések: