Translate

2013. február 7., csütörtök

Sült rizstészta kolbásszal és rákkal

Sára jó ideje azzal szórakoztat, hogy szerezzek neki friss rizstésztát, de olyat, mint a szélesmetélt. Van olyan az tény, de nem itthon. A száraztészta meg teljesen más állagú. Mondtam neki, hogy ez nem jön össze, de kitalálta, hogy beszéljek a vietnámiakkal és vegyem rá őket, hogy készítsenek ilyet is. Anyukádat!!! Magyarul is alig beszélnek, nemhogy külön nekünk legyártanak egy tésztát.



Épp kint kavarok a piacon, amikor önkéntelenül belenyúlok a nagy ládába, ahol a friss rizstésztákat tárolják és a kezembe akad egy hatalmas adag rizslap. Pontosabban egy végtelen hosszú húsz centi széles feltekert lap. Apám!!!! Megvan a megoldás. Hazaviszem, felvágom és kész a metélt. Hurrá!!! Hogy ez eddig nem jutott eszembe!

Ezt az ételt Sára egy könyvből nézte ki. Az egyszer már említett nélkülözhetetlen ázsiai szakácskönyvből. A neve sült rizstészta és a Malajzia, Szingapúr fejezetben van. Hogy ne legyen egyszerű az életem rögtön akadt még valami, amit nem tarok itthon. Ez a kínai sertéskolbász. Télen meg lehet venni a Wang éttermében. Saját maguk szárítják az udvaron. Én boltban vettem vákumozva. Nem mesélem el  milyen az íze, mert nincs mihez hasonlítani, de semmi általunk ismert európai kolbászhoz nem hasonlít. Olyan, mintha kissé édeskés lenne.

A kolbászokat hajszál vékonyra kell szeletelni és olajban ropogósra sütni. Sertéshúst vékonyan leszeletelni és kis sóval, gyömbérrel, minimális cukorral és halszósszal pácolni, Majd kevés olajon tűzforró serpenyőben meggrillezni. Persze nyáron faszénen a legjobb, de télen nem átallanék kézi fáklyával nekiesni, vagy a sütő grilljével, de azt félidőben meg kell fordítani.



Wokban, olajon megpirítottam vöröshagymát, fokhagymát, hozzátettem a grillezett sertéshúst és nagy lángon egy percig sütöttem, majd hozzáadtam a garnélát. Ahogy a rák elszíneződik hozzáöntünk kis édes szójaszószt, a rizstésztát és a szójacsírát.

Egy perc múlva beleöntünk rizsecettel elkevert tojást. Egy tojáshoz egy evőkanál ecet kell és ugyanennyi halszósz és egy kiskanálnyi cukor. Ezzel összeforgatjuk az összetevőket, de vigyázni kell, hogy ne égjen le a tojás a wok alján. A pirított kolbászdarabokat a tészta tetejére kell szórni egy kis újhagyma kíséretében.
Kicsit változtattam a recepten, mert úgy éreztem így sokkal teltebb lesz az íze az ételnek.

Hozzávalók:
friss rizstészta
garnéla
kínai kolbász
sertés hús
gyömbér
halszósz
vöröshagyma
fokhagyma
édes szójaszósz
szójacsíra
rizsecet
tojás

2 megjegyzés:

Kisildi írta...

Csak remélem, hogy az az édeskés kolbászíz nem a kutyahústól van :-)

Műkedvelő Hedonista írta...

Nem ,nem . Sertéskolbász, csak így ízesítik. Még csak az kéne.