Translate

2013. június 23., vasárnap

Fényűző kékrák



Mi tagadás ez a név erős túlzás, de annyi bizonyos, hogy az edény amibe tálaltam, valóban az. A kedvenc régiség boltunkban a budaörsi Antikleadle boltban találtam Anitánál, aki a bolt bájos tulaja. Időnként el is tesz nekem ezt-azt. Például mindenféle távolkeleti tálakat. Ez is ilyen, egy kézzel festett régiség. A csoda benne, hogy semmi sérülés sincs rajta, pedig nem mai darab.


Ez a tál igazán alkalmasnak ítéltetett egy fincsi kék úszórák tálalására. Annyit azért el kell mondanom, hogy fantasztikus kávézó is van az üzletben, de hogy mi benne a titok, azt itt már elmeséltem: Egy különleges kávés élmény.

A recept igazán nem bonyolult, mindössze egy-két alapanyag, ami nincs feltétlenül minden háztartásban, de beszerezhető. A rákot gőzben pároltam meg. Ehhez 8 perc elegendőnek is bizonyult. A szószhoz friss kurkumát és gyömbért és friss piros chili paprikát pirítottam. Erre egy nagy marék szeletelt újhagyma került, halszósz gazdagon, de csak annyi, hogy pont kellemesen sós legyen és egy evőkanálnyi mogyoróvaj.

Egy evőkanálnyi kókusztejet is adtam hozzá,mert azt szerettem volna, hogy kellemesen selymes legyen, de csak ennyit, mivel nem szerettem volna, ha a kókusz íze eluralja a többi aromát.

Az újhagymának már csak pillanatnyi hőkezelés kell, hadd maradjon kissé roppanós. Én mindig használok a mogyórószószos ételekhez egy leheletnyi cukrot, mert ez csodásan kihozza az ízeket, de természetesen aki ezt nem szeretné nyugodtan elhagyhatja, mert úgy is finom lesz. Számunkra így, ez az étel nemcsak a szájnak, a szemnek is gyönyört okozott.

Hozzávalók
kék úszórák
friss kurkuma
gyömbér
friss chili
újhagyma
halszósz
kókusztej
mogyoróolaj

Nincsenek megjegyzések: