Translate

2013. június 18., kedd

Kókusztejes csirkecsíkok virágzó metélőhagymával és amarant levéllel




Egyszülött fiam, képtelen volt megvárni, míg a szomszéd meggrillezi a húsokat. Rengeteg vendéget hívtak és azt mondták, ahol van kaja 18-nak ott van plusz kettőnek is. Így is lett. Persze sarjamnak mehetnékje volt. Híres vagyok arról is, hogy simán elpepecselek a kaja készítéssel és arról is, hogy másodperc tört része alatt képes vagyok elkészíteni valami finomat. Az is tény, hogy többnyire inkább pepecselek. Mivel a kis csípős nyelvű beszólt, hogy kész lesz-e estére az ebéd, hát meg kellett mutatnom neki mit is tud az apja.

Egy adag rizst betettem a gőzpárolóba 16 percre. Ez azt jelentette, hogy ennyi időm volt a többi dologra. Jamie Oliver 30 percese? Mit nekem? A Műkedvelő 16 percese: Na ez a nem semmi. Előrántottam a hűtőből egy fél csirkemellet, amit csíkokra vágtam. Forró serpenyőbe olajat tettem, majd egy kiskanálnyi friss zöldborsot. Egy perc múltán hozzáraktam centinyi csíkokra vágott, gyufaszálnyi vékonyságú gyömbért és további 30 másodperc után rádobtam a húst. Ahogy kérget kapott, mellé dobtam egy maréknyi virágzó metélőhagymát 5 centis darabokra vágva és most locsoltam meg halszósszal és adtam hozzá egy mokkáskanálnyi rákpasztát is és lehelletnyi cukrot.  Még két perc pirtás után ropogós szójacsíra és spenótlevél került bele.

Na, erre a spenótos dologra kitérek egy kicsit. Hívhatjuk vörös csíkos kínai spenótnak, három színű amarantnak, vagy akár kínai amarantnak is. A lényeg, hogy magyarul disznóparéj a neve. A sokféle disznóparéj közül egy ázsiában honos fajtáról beszélünk, aminek dús a levélzete és gyakorlatilag a spenóthoz hasonlatos a felhasználási módja. Mindezzel végezve felöntöttem két deci körüli kókusztejjel és tálaltam. A fiam evés közben lelkendezett és olyanokat mondott, hogy ez 11 pontos, meg hogy ez a jónál is jobb. Lelkes hívem a gyerek, de ennyire nem szokott elalélni a főztömtől. Úgy látszik, ha kapkodok ügyesebb vagyok. Örömmel, tölt el, hogy ennyire sikerült mind a gyorsaságommal, mind az étel ízvilágával elkápráztatnom :) Hajrá én!

Hozzávalók
csirkemell
zöldbors
gyömbér
virágzó metélőhagyma
halszósz
rákpaszta
szójacsíra
spenót

Nincsenek megjegyzések: