Translate

2013. július 29., hétfő

Garnéla viasztökkel

Tény, hogy azt mondtam, hogy irány dél, azaz kicsit hanyagolom a távolkeleti ízeket, de bevallhatom, hogy már akkor is tudtam, hogy legalább heti egyszer biztosan marad.
Könnyű, nyári ételt készítettem viasztökkel, de épp úgy jó lenne hozzá egy zöld kanadai vajtök is. Szóval, ez a viasztök jópofa dolog. Felhasználása széles körű, a kínaiak mindenfélét készítenek belőle, de pl. a vietnamiak főként levesbe használják. Nekem tetszik a pirított változat. Igaz , ha az ember a kelleténél tovább süti, akkor igencsak kásássá válik.


Azért neveztem jópofának, mert eleinte szőrös, de az érés folyamán eldobja a kis pelyheket és viaszréteggel vonja be magát. Alapvetően kemény az állaga, de ahogy érik úgy puhul és édesedik. Amikor szőrös világoszöld, viaszos időszakában sötétzöld lesz. Ha sötét és hideg helyen tartjuk, akkor hónapokig eláll. Ilyen például egy jó pince. Jobb napokon a kínai árusok felszeletelik. Amúgy soha nem vennék belőle, mivel egy nagy családnak is sok lenne egy egész tök.

Most szerencsémre szeletekben adták el. Vettem is egyet. Izibe fel is szeleteltem úgy 2-3 milliméteres darabokra. Gyömbért és kurkumát milliméteres kockákra. Újhagymát 2-3 centis darabokra. A garnélákat burgonyakeményítőbe forgattam és bő olajban hirtelen ropogósra sütöttem. A gyömbért és a kurkumát egy kevés olajon serpenyőben fél percig pirítottam, majd rádobtam a tök szeleteket. További másfél perc múlva hozzáadtam a megsült rákokat és az újhagymát.
Meglocsoltam halszósszal és szórtam rá picike cukrot is. De csak annyit, hogy ne legyen édes, csak épp kiérződjön. Már csak egy keverés hiányzott neki és készen is lett az üde, friss étel.

Hozzávalók:
viasztök
garnéla
gyömbér
kurkuma
újhagyma
halszósz

Nincsenek megjegyzések: