Translate

2013. augusztus 12., hétfő

Blogkóstoló 10 / Hankka fűszeres haltekercse


Mea Culpa. Szegény Kis Ildit, aki a blogkóstolót meghirdette és a sok blogger társamat megvárattam. Van is mentségem meg nincs is, de tény, hogy nem volt lehetőségem elkészíteni a kinézett ételt Hankka blogjáról. Nem lényeges mivel mentem ki magam. Az a lényeg, hogy nem teljesítettem időre a vállaltakat. Ildi bevállallta nagylelkűen, hogy ha ma elkészítem és megírom a bejegyzésemet, akkor megvár. Ildi! Nagyon drága és nagylelkű vagy. Még egy ilyen rosszcsont is megérdemel nálad egy kis kedvezményt.

Szóval a sorsolás Hankka blogját dobta ki nekem. Bevallom gondban is voltam egy darabig. Hankka imádja az édességeket, én meg nem. Ráadásul a blogja bőséggel tartalmaz sok édes finomságot. Ha vagány lettem volna, akkor elkészítek valami édességet. De nem voltam az. Ehelyett olyat választottam, ami kedvemre való. Nagyon is az. Ez pedig  Hankka fűszeres haltekercse.
Naná, hogy nekem való. Ráadásul az én vacakolós receptjeimhez képest egyszerű és gyors. A teendő, hogy a halat, ami nála harcsa, de én nem kaptam, jelen esetben pangasius filé lett. Mentségemre szóljon, hogy nem tenyésztett, hanem szabadvízi fogásból származik. Tudom, hogy sokan szídják ezt a fajtát, de ha az ember fia jót vesz, akkor semmi pocsolya íze sincs és mivel ez nem fagyasztott volt, hanem friss, még az állgára sem lehet panasz. Szóval a recept szerint bepácoltam fokhagyma, só, bors, petrezselyem és olívaolaj elegyébe, amit megspékeltem némi bacon szalonnával. Ebbe reszeltem citromhéjjat is és a levét is belefacsartam. Eztán feltekertem a szeleteket és 180 fokos sütőbe tettem fél órára. Hankka rizst evett hozzá, de mi magában fogyasztottuk. Valóban nagyon finom volt. Sőt!!!

Klasszul összeértek az ízek. A citrom és a fokhagyma remekül érvényesültek. Szerintem hidegen remek előétel lenne. Az egyetlen dolog, amiben nem követtem Hankkát, hogy a vágott petrezselyem helyett petrezselyem olajat használtam. Ennek lényege, hogy botmixerrel teljesen pépesítem a petrezselymet jó sok olajjal. Így minden szép zöld lesz. Akit legközelebb kipróbálnék, hogy a halakat 80 fok körüli olajban konfitálnám 6-8 percig. Ettől finom szaftos maradna a hal. Szerintem egy próbát megér. Köszi a receptet és a vacsorát Hankka. Ildi, neked pedig a türelmet.

6 megjegyzés:

Hankka írta...

Örülök, hogy végül sikerült választani, annak pedig különösen, hogy ízlett is. Féltem, hogy találsz-e nálam egyáltalán valamit, ugyanakkor pont erre az ételre tippeltem, hogy ez talán elnyeri a tetszésedet. :) Tetszenek a módosításaid, a petrezselymes olaj és a konfitálás különösen jó ötlet! :)

Hankka írta...
Ezt a megjegyzést eltávolította a szerző.
Hankka írta...

Bocsi, az első megjegyzést valamiért duplán hozta, az egyiket töröltem! :)

Műkedvelő Hedonista írta...

Tudod Hankka lett volna mit választanom, de valahogy nem visz rá a lélek az édesség készítésre. Nem tudom megmagyarázni, de így van. Évente vagy kétszer állok neki... Persze sok jó dolog van nálad. A halllal jól tippeltél, mivel nekem való. Ez ráadásul gyors ée egyszerű recept. Én sajnos genetikailag vonzódom a macerás ételekhez. Mindenesetre valóban finom volt. A blogod klassz dolgokat vonultat fel. Például a hűtött süti recepteden komolyan elgondolkodtam, de már marhaságokon járt az eszem. Az meg milyen blogkóstolás már, ha az ember teljesen mást csinál. De szerintem tovább fogok jtszani a gondolattal :) Arra meg én vagyok kíváncsi, hogy te mit választottál volna tőlem :)

Hankka írta...

Fordított Blogkóstoló?! :D Nézelődtem már nálad és láttam is sok finomságot, amiket szívesen megkóstolnék. De tudod mit? Szétnézek jobban és tényleg választok valamit, elkészítem és posztolom. :) És most szerintem Te fogsz gondolkodni azon, hogy vajon mit is fogok kinézni Tőled?! :) Jó kis játék ez! :)

Műkedvelő Hedonista írta...

Jajj, Hankka!Ezer bocs, de nem vettem észre, hogy írtál nekem. Valóban vicces lenne, ha készítenél tőlem valamit. Most ráállok és tippelek :)