Translate

2013. szeptember 7., szombat

Vajtök sütve kapribogyó virággal

Elvesztegetett minden perc, amit nem a szabadban tölt az ember egy ilyen csodás késő nyári napon.
Egyetlen felhő sincs az égen, de már elég gyenge a nap ereje ahhoz, hogy ne vágyjuk azonnal az árnyék után.
Olyan ételt csinálok, ami könnyű, rövid idő alatt megvan, de legfőbb szempont, hogy ne kössön a konyhához. A sült zöldség mindig jó választás és imádjuk.


Sára mamája adott a múlt héten jó néhány méretes kanadai vajtököt a kertjéből.
Még az előkészítés is mehet a kertben: tököt meghámoztam szeletekre vágtam, kicsit megsóztam és egy tálba dobáltam.

Letéptem néhány szál kakukkfüvet, a leveleit szintén beszortam a tálba. Üvegben eltett, méretes kapribogyó virágokat kanalaztam hozzá. Ezek a kissé túlsózott, savanykásan pikáns virágok már itt állnak egy ideje, mert valahogy nem tetszik nekem ez az intenzív íz, de úgy gondoltam, hogy ide pont jó lesz. Mi tagadás, nagyon feldobta.
Körtés balzsamecettel és szöllőmag olajjal az egészet belocsoltam és kézzel jól összekevertem.
Vékonyan szétterítettem egy tepsiben. Folyadékot már nem töltöttem alá, a tök épp elég nedvességet enged. Amíg ezeket összeraktam a sütő is felmelegedett. Légkeverés és 220 fok. Zöldségek sütésére többnyire ezt használom. 30 perc és lehet burkolni befelé.

Tököt és kaprivirágot még nem készítettem együtt, de csak ajánlani tudom. A tök édeskés íze a kaprivirág egyszerre sós és savanykás fanyar ízvilágával izgalmas párosítás.



Nincsenek megjegyzések: