Translate

2013. december 8., vasárnap

Lótuszgyökér saláta


Mostanában elég sokszor lehetett friss lótuszgyökeret venni az ázsiai árusoknál. Hát, én vettem is. Amit leginkább szeretek benne, hogy nem kell attól tartanom, hogy rám fog romlani, mivel hihetetlenül sokáig friss és kemény marad, pláne ha nem sértjük meg a vákumcsomagolást. Mindig meleg ételt készítettem belőle, és azt is leginkább kacsával párosítva, mert imádják egymást. Most úgy döntöttem,  hogy salátának készítem el.

A gyökeret leszeleteltem és vízben megfőztem ügyelve arra, hogy ne főzzem túl, mert  egy kis ropgóssághoz volt kedvem. Ha tovább főzzük sem lesz semmi gond, de akkor könnyebben széttöredezik.
Az öntet a salátához chinkiang, azaz sötét rizsecet volt. Ez az érlelt ecet minden ázsiai boltban beszerezhető. Az ecethez egy kanálnyi hoisin mártás, leheletnyi chili és világos szójaszósz került. Ezzel kész is lett az öntet.

Ebbe beleforgattam a főtt lótusz szeleteket és betettem a hűtőbe egy órára. Közben időnként átforgattam, hogy mindenütt érje a folyadék. Tálalás előtt belekevertem vékonyra szeletelt újhagyma zöld részét, egy kiskanálnyi mogyoró olajat, majd a tányéron megszórtam a tetejét aprított pörkölt mogyoróval.

Hozzávalók:
lótuszgyökér
sötét rizsecet
hoisin szósz
chili
világos szójaszósz
újhagyma
mogyoróolaj
pörkölt mogyoró

Nincsenek megjegyzések: