Translate

2014. március 30., vasárnap

Bárány gombócok kínai stílusban

Amikor római köményt használok egy kínai ételhez, mindig képzavarba kerülök. Használja az arab világ, india és mexikó is bőséggel, de régebben nem gondoltam volna, hogy kína is. Persze annyi lélekjelenlétem azért van, hogy ilyenkor kínai csomagolású fűszert veszek. Nekem ez a fűszer igazából nem annyira ázsiai, de tény, hogy ott is jelen van.

Az étel alapját az a bárány adta, amit Wang mester éttermében kóstoltam. Ő nagy hőn megpirított sok póréhagymát és báránycombot rengeteg római köménnyel. Én darált bárányhúst használtam, amit apróra vágott vöröshagymával, fokhagymával, római köménnyel, sóval és borssal ízesítettem. A húsból picike, másfél centis gombócokat készítettem. Ezeket bő olajban hirtelen kisütöttem.

Felvágtam rengeteg vöröshagymát, sárgarépát pedig szeletekre vágtam, majd akkorára szeltem, hogy azonos méretű legyen a hagymával. Füstölő serpenyőbe olajat öntöttem, majd beledobtam a répát és a hagymát. Folyamatosan ráztam és pörgettem, majd két perc múlva jócskán megszórtam római kömnnyel és a titkos és renitens összetevővel. Egy szír boltban vetem a Bartók Béla úton egy fantasztikus és nem csípős paprika krémet. Imádom. Elképesztően sűrű és nagyon jól színez. Az aromája is kiváló. A kisült gombócokat is beletettem és minimális világos szójaszószt is tettem hozzá, de nagyon keveset.

Hozzávalók:
bárányhús
vöröshagyma
fokhagyma
római kömény
só, bors
sárgarépa
paprika krém
világos szójaszósz


Nincsenek megjegyzések: