Translate

2014. május 2., péntek

Kurkumás birka lótuszgyökérrel és fekete rizzsel


Ma rájöttem, hogy miért is készítek - ha csak lehet - minden alkalommal más ételt, miért kísérletezgetek, kutatok fel új alapanyagokat, új fűszereket, és párosítok, vagy páratlanítok :) mindent mindennel. Unom a főztömet. Nem ér meglepetés magamtól. Kiszámítható vagyok és statikus. Na jó az utóbbi, kissé túlzás, de akkor is van benne valami. Időnként viszont ráérzek a a saját boldogságomhoz vezető ízekre és a hozzá párosuló összhangra. Ritkán van ez így, de ma megint eljött a napja. Ilyenkor van az, hogy jár a kezem, mint a motolla, nem vacakolok, húzom az időt, csak teszem, amit kell. Nem gondolkozom, de tény, hogy összpontosítok.

A hentesnél sikerült lecsapni egy fél kilónyi birka dagadóra. A fene tudja honnan szerzi a portékáját, de ez a hús tökéletes volt. Hibátlanul tiszta volt az íze és semmi zavaró faggyú szaga nem volt. A húsokat felaprítás után forró serpenyőbe tettem és megpirítottam. Közben gyömbért és jó sok, szintén friss kurkumát lereszeltem, és felaprítottam néhány thai mogyorhagymát. Természetesen jó salottahagyma is, de a sima vöröshagymát ebben az esetben nem kultiváltam. A húst a serpenyőből kivettem és kis olajon megpirítottam a hagymát, gyömbért és kurkumát. Ezt a keveréket és a húst beletettem egy vaslábosba, majd loccsintottam rá halszószt és megszórtam egy leheletnyi cukorral. Ez tuti kellett a jó végeredményhez. Ez hozza ki és össze az ízeket. Mondhatni a harmónia záloga.

Az első fél órában ráküldtem a 220 fokot, majd levettem a hőt 140-re. Ha a nedvesség nem lenne elég, akkor az első fél óra után bátran loccsantsunk rá valamilyen alaplét. Nem kell vízben állnia, de a végeredménynek mindenképpen szószosnak kell lennie. Legalábbis nálam ez volt a cél. Hústól függően 2-3 óra alatt puha lesz a portéka. Hogy egy kis zöldség is legyen benne, meghámoztam egy lótusz gyökeret és felszeleteltem. Az utolsó 20 percre belekevertem a szószba, amitől megpuhult, de még roppanós is maradt, ahogy szeretem. Köretnek kínai fekete rizst főztem, úgy, hogy a vízbe tettem egy kis gyömbért is. A főtt rizsbe a végén kevertem egy kevés, enyhén pirított szója csírát is. Hogy legyen benne klassz ropogós állag is, hát pirítottam hozzá egy adag földi mogyorót. Persze héjastól, ahogy illik :)

Tálaláskor a színek kedvéért aprított kápia paprikát is tettem a tányérra. Most nagyon elégedettem pihegtem a vacsora után. Jól álltak a csillagok :)

Hozzávalók
birka dagadó
friss gyömbér, kurkuma,
thai mogyoró hagyma, vagy salott
halszósz
cukor
lótusz gyökér
kínai fekete rizs
nyers földi mogyoró



1 megjegyzés:

wanna írta...

Nem semmi kis fúziós "összeállítás" :)
Elhiszem, hogy fincsi volt...