Translate

2014. május 1., csütörtök

Tüzes tojáslepény reggelire



Tüzes reggeli alapozta meg a mai napunkat. Thaiföld egyik emblematikus étele a friss akác hajtással készített tojáslepény. Elkészítése igen egyszerű, de előbb pár szót a növényről. Pontosabban a kúszó akácról van szó. Rendkívül büdös, amolyan pöce szagú növény. Azt olvastam róla, hogy Amerikában tilos utcaközelbe, vagy utcára ültetni, mivel nem egy élmény elsétálni alatta. Ennek ellenére a thai emberek nagyon szeretik. Nem véletlenül.

Minimális hőkezelés mellett azonnal elveszíti kellemetlen szagát és marad egy kellemes tojáshoz remekül illő íz. Nehéz lenne ezt az aromát leírni, de higgyétek el nekem, hogy nem vettem volna belőle már harmadszor, ha nem lenne finom. Itt írok róla bővebben A hajtásokat össze kellett aprítani, de szigorúan a szúrós szárrész nélkül. Reszeltem némi gyömbért, amit olajon megfuttattam. A tojásokat felvertem és belekevertem az aprított hajtásokat és egy kis halszószt. Irány a forró serpenyő. Mindkét oldalát megsütöttem, majd deszkára tettem. Ahogy hűl könnyen vágható lesz. Chili lekvárt ettünk hozzá. Csak, hogy ne legyen egyszerű. :-)

1 megjegyzés:

Kisildi írta...

Ez nagyon finom lehet, szépnek biztos szép