Translate

2014. október 30., csütörtök

Házi cheddar sajtkrémmel töltött csirkerolád csicsóka chips-szel


A cheddar sajt legalábbis a sárga mindig is egyik kedvencem volt. Persze az érettebb eredeti változat és nem a kamu színezett vacak. Egy darabig nem tudtam hogyan készül, de  a sors úgy hozta, hogy véletlenül rájöttem. A hőn szeretett Kecskevilág egész legénységét nem egy alkalommal kerestem meg azzal, hogy ezt, vagy azt keverjenek bele egy sajtba a kedvemért. Egyik alkalommal a rúzsfa magját. Más néven achiote, vagy annato mag. Sajnos a sajt nem lett tőle az általam elvárt szép pirosas, mint a mag, hanem alig színeződött el.

Nosza nekiálltam a kutatásnak, hogy kiderítsem mi ennek az oka. Kiderült, hogy ez a kis magocska részben zsírban, részben vízben oldódik. A zsíroldékony rész neve bixin, a vízoldékony norbixin. Szóval kecske tejben, amiben mindkettő megvan felhevítettem. Ettől szépen kiengedte a színét és be is sűrűsödött. Imádni való pirosas narancssárga lett. Ezt, és egy kis apírott peterezselymet kevertem a kecske sajtkrémbe. Az illata és íze a magoktól kellemes paprikás lett. Csirkemellekből hajszálvékony szeleteket vágtam, majd finoman kikloffoltam őket. Megkentem a sajtkrémmel és feltekertem.

Folpack-ba tekertem, majd a végeit jól feltekertem, hogy szorosan összefogja a tekercseket. Eztán, hogy ne bontódjon ki, még alufóliával is elvégeztem ugyanezt. Gőzpárolóba tettem 10 percre. A hőmérséklet 100 fok legyen, de a párolási idő nagyban függ a tekercs méretétől. Kevesebb és több is lehet. Kiváló minőségű hámozott csicsókát uborka szeletelőn felszeleteltem, majd közepesen forró olajban kisütöttem. Akkor jó, ha már nagyrészt kipárolgott a nedvesség tartalma, de még nem égett meg. Ezt ki kell kísérletezni. Ilyenkor akár tiz másodperc is elég ahhoz, hogy ne ropogjon, vagy épp keserűre süljön. Többnyire arra is figyelni kell, hogy az olajból kivéve még sötétedik. Szóval nem az a szín a mérvadó, amit az olajban látunk, ráadásul a forró csicsóka még igen messze áll a ropogós állagtól, nyeklik-nyaklik. Ahogy hűl, úgy keményedik és válik roppanóssá.

Mellé egy kis fincsi olíva olajjal fényezett saláta levelet tettem. Rendkívül egyszerű, szinte gyors, de több, mint szerethető vacsora kerekedett belőle. Igazán élveztük.


Nincsenek megjegyzések: