Translate

2016. július 24., vasárnap

Hideg paprika víz rákkal és koriander emulzióval

Inkább arról vagyok elhíresülve, hogy tobzódok a fűszerekben, mintsem naturásis ízeket teszek egymás mellé. Pedig azt is szeretem. Sokszor pont az egyszerűség esik jól. Persze ez nem mindig párosult könnyű és gyors elkészítéssel, ahogy jelen esetben sem.


A paprika víz előállításáhot nem is kell más, mint jó adag kápia, vagy kaloforniai paprika. Ezt sütőben meg kell sütni, míg a külseje feketedni nem kezd.
Ekkor le kell fedni éa pihenni hagyni. A héjja elválik a hústól és le lehet húzni. A pihenő paprikából, ha elegendő van. akkor eleve sok lé csöpög ki. Ha kevesebb van, akkor le kell picit darálni, vagy felvagdosni késsel, majd egy sűrű szűrőn hagyni lecsöpögni. (Akár egy éjszakára hűtőbe is tehetjük úgy, hogy a szűrőbe még egy kávéfilter papírt is helyezünk.) Ekkor kristálytiszta víz keletkezik, ami azonban intenzíven magában hordozza a paprika zamatát. Ebbe mad csak pici só kell és kész.

Nézzük a koriander emulziót. A leveleket forró vízben max egy percig kell tartani, majd hideg, jeges vízbe dobni. Ekkor megtartja szép zöld színét. Némi vízzel thermomix-be tettem, de ha ez nincs, akkor turmix, vagy nagy teljeítményű botmixer is megteszi. Ha túl darabos maradna percek múltán is, akkor át kell szűrni. A végén finom olívaolajat is kevertem bele, és egy ici-pici xantant. Ez segít a vizet elegyíteni az olajjal, és egyben sűrűbbé is teszi a folyadékot.
Az emulziót sóval, borssal, és citromlével ízesítettem.

Mivel ez egyhideg leves a mini gnocchit megfőztem és azonnal le is hűtöttem hideg vízben. Így legalább nem is tapad össze. A garnélákat lassan és alacsony hőmérsékleten megpároltam. Nem akartam sült ízt a levesbe.

A tányér közepébe egy fém hengert állítottam. Ebbe tettem először a gnocchit, amit meglocsoltam a koriander emulzióval, majd a garnélát a tetejére helyeztem. Körbeöntöttem a paprika vízzel és kivettem a hengert. Ekkor minden szépen tartja a formáját, és a kétféle lé sem keveredik. Persze ez az eltérő állagnak is köszönhető.

Nekem pont kedvemre való volt ez az üdítő leves. Hidegen, egyszerűen.

Nincsenek megjegyzések: